🪐BENGİSU KALAK🪐 İLE ORTAK YAYIN: TEKNOLOJİNİN HAYATIMIZDAKİ YERİ✈️ 📱🖥

 TEKNOLOJİ

Herkese merhaba. Ben Bengisu ben de Zeynep. Bugün birlikte "Teknolojinin Hayatımızdaki Yeri" ile ilgili konu üzerinde duracağız. Hazırsanız başlayalım.
Giriş: 
TEKNOLOJİ NEDİR?
Teknoloji mal veya hizmetlerin üretiminde veya buna yönelik amaçların gerçekleştirilmesinde kullanılan beceriler, yöntemler, işlemler, tekniklerin derlenmesi veya bilimsel araştırmalardır.

BENGİSU: Teknoloji gerçekten harika bir şey. Fakat aynı zamanda zararları da var. 

ZEYNEP: Teknoloji hayatımıza girdiğinden beri insanlar sanki etrafında teknolojik aletler dışında başka bir şey yokmuş gibi davranıyor. 


TEKNOLOJİNİN ZARARLARI BİZİ NASIL ETKİLER?
Teknolojinin yararları olduğu gibi zararları da vardır. Bunlara şunlar örnek verilebilir.
🪐Göz bozukluğuna yol açabilir.
💫 Bağımlılık yapar.
🪐 Asosyal bir insan yapar.
💫 Kötü alışkanlıklar kazandırır.
🪐 Erteleme alışkanlığı çıkarır.
💫 Kavgalar (sanal, yüz yüze) artar.
🪐 Aile ilişkileri zayıflar.
💫 Uyku düzeni bozulur.
🪐 Bir türlü açılmayan videolar insanları sinirlendiriyor.

GPS yüzünden insanlar daha hızlı yaşlanıyor

👉🏻Bir araştırmada belirtilenlere göre GPS sinyalleri beynin tembelleşmesine neden oluyor. Beynin hafızayı ve yer - yön kavramlarını kontrol etmesini sağlayan hipokampus isimli bölgenin GPS'e maruz kalması insanların beyninin erken yaşlanmasına neden oluyor.  https://www.webtekno.com/teknolojinin-insanlar-ustundeki-olumsuz-etkileri-h25167.html 👈🏻


TEKNOLOJİNİN YARARLARI NELERDİR?

📹 İletişimi kolaylaştırır.
🖥 Ulaşımı hızlandırır.
📹 Yapacağımız araştırmaların sonuçlarına daha hızlı ulaşırız.
🖥 Yeni olaylardan daha hızlı haberdar oluruz.
📹 Alışveriş yapmak daha hızlı ve kolay  olur.
🖥 Anımsatıcılar sayesinde yapmanız gereken şeyleri hatırlarız.
📹 Online derslere ve toplantılara katılmamızı sağlar. (Özellikle korona virüs günlerinde.)
🖥 İnternetten yararlı paylaşımlar yapılır. (Zeynep tarafından yazıldı.)
📹 Uzay ile ilgili bilgiler öğrenmemizi sağlar. (Bengisu tarafından yazıldı.)



Bengisu: Bence teknolojinin zararlarına dikkat edilmeli uymayanları uyarmalıyız. Çünkü teknoloji güzel olup bir yandan da bizi kandırmamalı. Özellikle bu yıllarda teknoloji çok kullanılıyor eğitim, iş, seyahat ve eğlence gibi birçok işte kullanıyoruz. Özellikle eğlence için çocuklar çoğu zaman oyun oynuyorlar. Birçok çocuğun konuşma şekli değişti mesela "Bende bu karakter var, şu oyun harika, 8. seviyeye geldim." tarzı. Bu yüzden teknolojiyi ölçülü kullanmalı, kullanırken dikkatli olmalıyız.

Zeynep:
Bengisu'ya katılıyorum. Nerede bahçeye çıkıp oynadığımız zamanlar, nerede koşturduğumuz bahçeler? Çoğu zaman bende oyunların konuşulduğu bir ortamda buluyorum kendimi. Ben çok dikkat ederim, online oyun bana yasak. Bu kuralı ben kendime koydum. Size bir tavsiyem var. 1 haftalığına bilgisayarınızda oyun oynamayın, televizyonu açmayın yani kısaca dersleriniz dışında bilgisayara televizyona bakmayın. Umarım bu yayınımızın bir yararı olur.

KAYNAKÇA: https://tr.wikipedia.org/wiki/Teknoloji

https://www.webtekno.com/teknolojinin-insanlar-ustundeki-olumsuz-etkileri-h25167.html

ANASAYFA
Bengisu'nun bloğuna ulaşmak için 👉 buraya👈 tıklayın.

Evet bugünlük bu kadar. Bir yayının daha sonuna geldik. 

Bloğumu takip etmeyi ve yeni yayınlardan haberdar olmak için abone olmayı unutmayın. Hoşçakalın.
https://forms.gle/9nEVXRCq3PCgAYV48
Sizin için bir form hazırladım. Bunu doldurarak bana yardımcı olabilirsiniz.
Can you fill this form?




MY MAGICAL WORLD💫💫

Comments

  1. Çok güzel bir iş çıkarmışız. 👏🏻

    ReplyDelete
    Replies
    1. 🪐🌺💫Evet Aynen Öyle Olmuş💫🌺🪐

      Delete
  2. Teknolojinin bu kadar zararlı olduğunu bilmiyordum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teknoloji geliştikçe hem zararları hem de yararaları artıyor.

      Delete

Post a Comment

Waiting your comment📚💛